Met deze recycle-manieren hoef je de komende maand geen nieuwe feed content te maken voor Instagram (to be honest, je kunt deze op elk kanaal inzetten). 👏🏼 Letterlijk. 👏🏼 Zero. Kies er een uit of doe ze allemaal, maar hoe dan ook, dit gaat je zoveel tijd besparen.
Ik hou ‘m short, sweet & SUPER EASY voor je.
1. NIEUW PLATFORM
Hier hoor je het vaakst over, en for good reason. Maak van je podcast een blog, nieuwsbrief en social posts. Gooi je Reel op TikTok en YouTube Shorts (doe dit het liefst gewoon meteen). Of maak één YT video en gebruik snippets ervan op AL je kanalen.
Makkelijk recyclen? Denk hieraan:
— Limits van het platform (bijv aantal tekens)
— De manier waarop je je ideale klant op dat platform aanspreekt (bijv het verschil tussen LinkedIn & Instagram)
— Best practices van het platform (bijv om aandacht te trekken en het scrollen te stoppen)
2. Zelfde platform, NIEUW FORMAT
The easy stuff! Je spreekt precies dezelfde doelgroep aan, maar maakt van inhoud waarvan je wéét dat het aanslaat, meer! Van een post van 1 jaar geleden maak je nu een reel, carrousel en Story. (Yes, niet of/of, maar EN – allemaal). Dit geldt overigens niet alleen voor IG, of course, maar voor elk platform dat meerdere functionaliteiten aanbiedt. Be creative!
3. Zelfde platform, zelfde format, NIEUW HAAKJE
Je hoort vaak dat je alleen je best presterende content moet recyclen, maar daar geloof ik niet helemaal in. Ging iets niet zo lekker maar weet je hoe waardevol het is (niet alleen voor jou btw, maar voor je ideale klant)?
Dan was..
— je haakje waarschijnlijk niet sterk genoeg om de aandacht te trekken
— je opbouw niet goed genoeg om die aandacht vast te houden
— je CTA niet passend genoeg om tot actie aan te zetten.
Flikker je content idee nog niet meteen in de prullenbak, maar ga er nog aan sleutelen. 🙂
4. Helemaal niets nieuws
Omdat je écht wel precies dezelfde content na een jaar+ nog eens uit kunt sturen, welk platform, haakje, inhoud of wat dan ook het ook was. Gebruik deze wel alleen als de eerste versie goed presteerde, of course.
Welke manier ga jij deze week doen?