hi, ik ben anne. Online marketeer, sparringspartner &

groei-sidekick van online ondernemers

crash course get to know me in 3, 2, 1...

online marketing freelancer voor ondernemers

01. de elevator pitch

Ik help dienst+service ondernemers om online marketing in te zetten op jouw manier

Of je nu écht consistent zichtbaar wil zijn op Instagram, een podcast wil starten, wil proberen of een webinar iets voor jou is of voor de allereerste keer iets wil lanceren… Ik help je die copy-paste formules open te breken, de stukken eruit te gooien die niet bij jou passen, maximaal gebruik te maken van waar jij goed in bent en iets neer te zetten dat voor jou werkt. Nu én op de lange termijn.

02. wat je niet zou verwachten, maar wel wil weten over

Werken met mij

I / de online space + ik = stiekem een haat/liefde verhouding

Laten we meteen met de grootste unpopulair opinion beginnen. 😉 Want oh my god, ik hou van online marketing, maar eerlijk is eerlijk – de online space laat me soms overwhelmed en ongemotiveerd voelen (lees hier meer). Trends die al weg zijn voor je ze goed in je ritme hebt, overnight formules die for some reason die niets anders doen dan je slecht laten voelen over wat niet voor jou werkt of lukt. Mijn vibe? Oogkleppen op en gaan voor je eigen plan, met af en toe wat inspiratie van buitenaf.

II / ik geloof dat marketing succesformules er zijn om in te knippen + plakken

Hoe goed ze ook werken voor degene die ze verkoopt: in elke ‘ultieme’ marketing-formules mist altijd een ding: jij. Je bedrijf en visie zijn immers uniek – dus je marketing strategie mag dat ook zijn. Ik help je om die formule uit te pakken, eruit te gooien wat niet voor je werkt en jouw talenten optimaal te benutten. Zodat jij jouw ultieme formule hebt die voor jou werkt. 

III / zorgen dat jij marketing moeiteloos volhoudt, is mijn love language

Short term acties en sprints zijn leuk (ik hou van deadlines!), maar niets tikt aan over tijd als het compounding effect van consistent zichtbaar zijn, plannen testen en verbeteren, en doen wat voor jou werkt. Heb jij een nieuw idee, dan focus ik eerst op die samen met jou in een strategisch plan gieten + het testen, om het vervolgens in een ritme, structuur en tools te gieten die voor jou werken. 

03. gimme some personal deets, please!

signature look

koptelefoon + laptop

favoriete plek op aarde

Nieuw-Zeeland

dagelijkse koffie

iced latte + amandelmelk

ultiem self-care moment

strand + zee // gym sessie

meest gebruikte lijstje in m'n telefoon

"dog names" (voor de toekomst, dan)

04. mijn titel: all-round organisch marketeer voor online ondernemers

Hoe mijn klanten me in de praktijk noemen: rechterhand, sidekick, team lead, growth manager en support system

pick yours 😉

05. Want more? lees hier mijn hele verhaal

De reden achter mijn all-round skills + ervaring is een hoop keuzestress en niet stil kunnen zitten

Wil je het hele verhaal? Okay, dan gaan we even allll the way back! Nooit heb ik geweten wat ik nou écht wilde doen. Ik was (en ben nog steeds) het type dat op de middelbare school alle pakketten maar koos, uit ‘keuzestress’. Alles was interessant, niets voelde 100% passend voor een lifetime commitment. Het hele standaard schooltraject is me altijd prima afgegaan, dus na twee Cum Laude diploma’s van de universiteit dacht ik dat ik door zou hobbelen, hup, ergens een corporate in om me daar omhoog te gaan werken. 

Online marketing was al jaren een hobby, maar iets wat ik for some reason nooit in mijn toekomst zag. Vraag me niet waarom, want dat ik iets in (traditionele) marketing ging doen was wél duidelijk. Sterker nog, ik had ondertussen naast mijn universitaire studies al 2+ jaar ervaring in een start-up en online platform, en was meerder blogs en side hustles gestart en gegroeid (funny sidetrack: ik krijg nu nog steeds maandelijks affiliate inkomsten uit eentje!). Ik was vastberaden om ze allemaal te laten slagen, en dus actief bezig met het ontwikkelen van allerlei skills: van het vergroten van organische traffic door slimme SEO en Pinterest marketing, tot fotografie, copywriting, het bouwen van websites en groeien van social kanalen. Genoeg ‘hobby’s‘, dus. 😉

Tot begin 2021 één appje me eindelijk op het juiste pad duwde

Ik was nog bezig met mijn Media & Business Master (en net wéér een eigen side hustle gestart) toen ik de vraag kreeg van Shelley Barendregt (Hashtag Lifegoals) of ik haar als freelancer in marketing wilde ondersteunen. Ze zocht een partner waarmee ze kon sparren over nieuwe plannen en strategieën en die haar hands-on zou helpen met de uitvoering ervan. Ik hoefde er niet lang over na te denken en zei volmondig ja. 

Word spread fast. In het laatste halfjaar van mijn Master nam ik zoveel extra klanten aan als mijn agenda toeliet en na mijn afstuderen committe ik mijn tijd volledig aan mijn eigen bedrijf. Na 2 jaar fulltime me in mijn bedrijf + dat van mijn klanten te hebben gestort, was ik de vaste marketing manager, social sidekick of coach van 13 online ondernemers. Ik schoot over die gehypte €100.000+ per jaar in omzet aan – en dus vond ik (in de welbekende spirit) dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging. 

let's admit it: in 2 jaar tijd had ik nauwelijks ingelogd op mijn eigen instagram profiel, maar nu was het

Tijd om alles wat ik in die jaren had gecreëerd en ervaren, voor mezelf in de praktijk te gaan brengen

Op een meterslang whiteboard in singapore had ik binnen no-time 5 jaar aan plannen uitgetekend

In Singapore, waar ik op dat moment leefde + werkte, sloot ik mezelf op in de grote meetingroom van het hotel, gewapend met een white board marker. Alle ideeën waar ik 2 jaar geen tijd voor had gehad maar die wel in mijn hoofd zaten, stonden binnen 2 uur in één metersgroot masterplan. 

Het startpunt: Instagram. 2 jaar lang had ik mijn eigen @wyldwavestudio IG account nauwelijks aangeraakt – the proof’s still there ;). Mijn klanten kwamen uit zichzelf en gingen niet meer weg, dus meer dan happy klanten en mond-tot-mond reclame (plus, m’n assss off werken ;)) was niet nodig. En die passie voor online marketing en alle ideeën die ik had, kon ik kwijt in de bedrijven van m’n klanten. 

Het was tijd om dat masterplan in de praktijk te brengen. Ik dook in mijn eigen positionering, visuele stijl, wat ik wel en niet wilde posten en wat mijn strategie ging zijn. En dus gingen de oogkleppen die ik 2 jaar op had gehad af en dompelde ik mezelf helemaal onder in Instagram. 

En dat ging compleet anders dan verwacht. 

 

ik ga eerlijk zijn...

Het zorgde voor een haat/liefde-verhouding met online marketing... (yup, coming from a marketeer)

Ik weet het, dit moet de meest onpopulaire unpopular opnion zijn. 

Maar voor mij was het realiteit. Hoe meer ik voor mijn eigen marketing opging in de online inspiratie, trends en formules die elke 2 weken veranderden, hoe meer elk platform overging van inspiratiebron naar de grootste demotivator die ik in 2 jaar had meegemaakt. Waar ik al die tijd met oogkleppen op vol voor mijn eigen groeiplannen én unieke leercurve was gegaan, was ik nu vooral overwhelmed door alles wat ik niet deed.

Dat six figure omzetdoel dat ik net daarvoor gehaald had voelde ineens niet meer zo bijzonder, want – alsof mijn algoritme het wist – ik kreeg ineens alleen maar content van mensen die ‘moeiteloos’ miljoenen omzette of binnen 2 maanden die six figures hadden aangetikt ipv 2 jaar. De ene na de andere had dé succesformule, dus hallo, waarom werkte het voor mijn niet overnight?

Complete bullsh*t – ik weet het (maar ik zei toch dat ik eerlijk ging zijn? ;)) Als ik er zelfs zo gedemotiveerd van kon raken, terwijl ik al die bedrijven tot op de kern had gezien en zo nauw met de ondernemers werkte aan de groei – terwijl ik weet hoe bedrijven écht groeien – dan was ik vast niet de enige die zich zo voelde over haar eigen bedrijf. 

toen ik me dat besefte wist ik: dit moet anders kunnen. en daar ga ik aan bijdragen.

Ik help je om die standaard online bubbel door te prikken en je eigen [jouw merknaam hier 🙂 ]-space te creëren

(i mean, het is eigenlijk wat ik al die tijd al deed.nu doe ik het ook voor mezelf - en voor jou.)

dus hey, ik ben Anne

ik ben de marketeer die...

six + seven figure bedrijven heeft helpen groeien (en dagelijks verder groeit), en ondertussen from scratch haar eigen marketing opbouwt. Met alle kennis en ervaring, én met de leercurve van een eigen manier vinden. 

… heeft ervaren dat je wat minder op social mag zitten, zodat je weer merkt wat voor jou goed (spannend) voelt, welke kansen jij wil pakken en hoe jij je bedrijf voor je ziet – en dat dat vaak de dingen zijn die voor jou werken. 

…  zichzelf dagelijks moet herinneren wat je ziet in de online bubbel nooit het hele verhaal is en er altijd iets of iemand verkocht wordt. Dat dat oké is – én dat je jouw bedrijf er niet mee hoeft te vergelijken. 

… heeft geleerd dat de dingen die niet werken, falen of tegenvallen – of hoe je het ook wil noemen – minstens even waardevol zijn als de dingen die wél goed gaan (recovering perfecionist, speaking ;)) 

… het haar persoonlijke love language heeft gemaakt om jouw wildste ideeën, plannen en ‘zou ik eigenijk écht moeten doen’-lijstje te vertalen naar een strategisch plan dat je toch-al overbezette-brein met slimme systemen & tools ook echt kan volhouden.

 

... en wie ben jij?

helemaal bij het einde van het verhaal?

I meannn, dat moet betekenen dat we een match zijn, toch? 😉 Ik ben heel benieuwd naar jouw verhaal! Als je het wil delen, is een dm op Instagram de snelste manier om te connecten!

Voor nu, binge gerust verder in deze marketing bubbel! Je vindt alles op de blog, the ‘gram of op Pinterest. Kan ik je ergens mee helpen? Get in touch! Ik vind het leuk om van je te horen.