Helemaal hyped over alle nieuwe kanalen die je in wil zetten dit jaar, maar ook al kiiiinda overwhelmed hoe je het allemaal met elkaar gaat combineren… terwijl je ook nog gewoon je klanten helpt? Om te voorkomen dat je een super tangly spinnenweb creëert waar je nooit meer uitkomt, of dat je – om maar even in dezelfde metafoor te blijven – 8 poten nodig hebt om al die kanalen te onderhouden…
LET’S SIMPLIFY. Je hebt namelijk maar 3 kanalen nodig. Yesss, je zou het zelfs met één, all-in-one kanaal kunnen fixen – maar aangezien de meeste van ons geen influencers zijn én we niet afhankelijk willen zijn van 1 algoritme…
De 3 kanalen die je nodig hebt om online te verkopen
Kies er 3, één voor elke categorie.
1. Een platform voor groei
Waar komen mensen als eerste bij je uit? Dit is vaak een social media platform, zoals Instagram of LinkedIn. Maar het kan ook TikTok, Pinterest of zelfs een offline ‘kanaal’ zijn, zoals netwerk events!
2. Een platform voor connectie
Hier creëer je the holy grail: vertrouwen. Je nieuwe volgers kruipen heeelemaal in je space, beginnen je leuk te vinden. Dit is vaak de binge-worthy content waar je ze met waarde + good vibes klaarstoomt voor het volgende level. Favorieten? Een podcast (waar ze je stem horen), video (waar ze de hele vibe meekrijgen) of blogs die ze kunnen bingen.
3. Een platform voor verkoop
Close that deal! Let’s face it, sommige kanalen zijn nou eenmaal makkelijker om vanuit te verkopen dan andere – en eentje steekt er VER bovenuit: je nieuwsbrief. In 90% van de gevallen zal dit je platform of choice zijn (maar check vooral even of dit voor jou ook zo is!)
That’s it – 3 kanalen om op te focussen dit jaar. En dat is – met wat juiste planning (plus, of course, recyclen) – goed te onderhouden. Hoeveel heb jij er al?