Ok ok, no gatekeeping here. Dit is de quick breakdown, met alles wat je moet weten om die email lijst te vergroten. Kies er een uit, pas toe en repeat.
Tease de inhoud van je nieuwsbrief in je Stories. Simple as can be – deel waar je over aan het schrijven bent, hoe waardevol _ [fill in the blank] gaat worden en laat je volgers dm’en om ‘m te ontvangen. (Manychat optioneel)
Freebie maken / verbeteren. Je freebie is het main ding dat nieuwe inschrijvers moet opleveren. Er zijn 2 opties hier:
- Is je pool zo goed als opgedroogd (aka, kreeg je lijst er wel een boost door, maar heeft iedereen die interesse had zich ondertussen wel ingeschreven)? Dan wordt het tijd om een nieuwe te maken
- Levert je freebie je überhaupt niks op? Dan ligt het waarschijnlijk aan een van deze 3 dingen: de waarde die je freebie levert, de inschrijfpagina die niemand warm maakt, of je promoot ‘m simpelweg niet gnoeg
Website tweaks. OHHH, de mogelijkheden die er zijn om je freebie te pushen. Denk: 3x op je homepage (verschillende plekken, of course), in je footer, als pop-up, onderaan je about page, in je menu, you name it. Je main freebie mag overal staan om van ogen op je website, lezers van je emails te maken.
Instagram > email (on autopilot). Ook als je niet actief bent, wil je dat iedereen die op je IG komt door kan stromen naar je mailinglijst. Push zowel je nieuwsbrief zelf als je belangrijke freebie in je link in bio, highlights en meer.
Advertising. First things first – ik roep altijd hard dat ik geen ad specialist ben. En dat klopt, andere focus, ik denk niet dat ik ooit nog een ad zal instellen. Maar ads kunnen goed samenwerken met je organische marketing strategie.
Ads inzetten? 2 HELE belangrijke dingen om rekening mee te houden:
#1 – zet je ads op je freebies, want die koude doelgroep die je ads zien gaat in no way je training of programma kopen zonder dat ze jou kennen.
# 2 – test alsjeblieft éérst of je funnel organisch (= zonder 💶💶) die persoon van freebie naar betalende klant brengt. Anders is elke euro in ad budget die je erop zet, weggegooid geld.
Let’s groowww!