Je emails zijn het allerbelangrijkste platform om te verkopen (want: warme leads 💌 = 💸). Hoe doe je het goed, zonder je lezers vol te spammen en op ‘unsubscribe’ te laten klikken? Copy-paste mijn core email strategie… en leer meteen waarom juist déze 4 zo belangrijk zijn, zodat je de inhoud op elk platform kunt toepassen. Ready?
Mail 1: De aankondiging
Doel: het verlangen boosten!
This is where the GOOD STUFF happens. Deze mail – vaak de eerste – is gericht op het heeeerlijk maken met het verlangen wat je ideale klant heeft en het schetsen van het resultaat wat je levert. Breng je beste, meest enthousiaste vibe.
Mail 2: Herkenbare pijn
Doel: expert status bevestigen
Expert status: CHECK! Deel een herkenbare, vervelende situatie voor je klant en match ‘t met een spicy opinion en je ongezouten standpunt waar je anderen niet over hoort. Laat je soon-to-be klant zich begrepen voelen, even flink ademhalen van opluchting en vervolgens een WOW moment 🤯 hebben door het life-changing inzicht dat jij biedt… waarvoor jouw dienst dé oplossing is, of course. 😉
Mail 3: FAQ
Doel = de weerlegging van bezwaren
Voelt als een droge mail maar is alles behalve dat voor een warme lead. Beantwoord brandende, praktische vragen… maar niet alleen dat. Het is juist ook dé perfecte plek om bezwaren die je potentiële klant heeft te tackelen. 👋🏼
Mail 4: Last call
Doel: urgentie creëren
Geen lancering is compleet zonder last call. Hoewel je energie tegen deze tijd vaak gezakt is (and I don’t blame you), is dit ook het moment waarin de meeste sales gebeuren in 90% van de lanceringen. Kopers 🤝🏼 urgentie! Gaan de deuren bijna dicht, vervalt een bonus of is dit de laatste dag dat ze een dikke korting scoren?Je potentiële klant wil die niet missen – dus zorg dat ze dat ook weten.
Happy lauching!